sâmbătă, 8 iunie 2024

Limba „străineză”

  Nu m-am gândit niciodată că voi avea un matracuc care să știe limba „străineză” și, în același timp, să fie foarte conștiincios și perseverent în a-și lărgi orizontul în acest domeniu. Eh, ce să-i faci, dacă niciunul dintre noi (bipezi sau patrupezi) nu suntem poligloți, măcar el să iasă din anonimat, dându-ne „peste nas” cu multiplele lui talente…

  Prima dată când l-am auzit pe Codruț vorbind limba „străineză”, a fost într-o noapte, acum câteva luni, când Luci a fost trezit din somn cu împunsături de botic, semn distinctiv că mezinul matracuc musai să iasă afară. Cu ochii cârpiți de somn, se scoală Luci pe la două noaptea, îi dă drumul afară și vine să se culce înapoi, adormind imediat ce a pus capul pe pernă. Și… dormim noi amândoi până când, deodată, sar din pat speriată, buimacă de somn, strigându-i bărbatului meu care sforăia încetișor, cu două octave mai sus ca de obicei: „Luci, sări repede, c-au năvălit lupii peste noi!” Exact așa se auzea, niște urlete prelungi care păreau să vină taman de la noi din curte: „Hău-hău-hăuuuuuuuu!” Mă uit în jur, căutându-l din priviri pe mezin și, nevăzându-l, mă iau cu mâinile de cap: „Unde-i copilul? Îl mănâncă lupiiiiii!!!” Se trezește și Luci, mai speriat din cauza mea decât de ce se întâmpla în curte, coboară repede scările și, după ce-l vede pe Codruț „pe scenă”, în plin spectacol, vorba aia, deschide ușa și-l cheamă înăuntru, să nu ne trezim cu reclamații din partea vecinilor că nu se pot odihni din cauza odraslei noastre.

  După acest episod, am încercat să urmăresc când este lună plină, să văd dacă asta ar influența în vreun fel performanțele matracucului de „a vorbi” o limbă necunoscută până atunci de celelalte matracuci. Mai ales că avusesem la un seminar în facultate, o lucrare despre strigoi, moroi, pricolici, vârcolaci și alte asemenea „lichioane” în care luna avea un rol deosebit de important. După mai multe cercetări întreprinse în acest sens, am ajuns la concluzia că mezinul vorbește limba „străineză” fără să țină cont că-i lună plină sau lună nouă, că-i senin sau înnorat, că-i zi sau noapte, indiferent de anotimp. Ne-am consolat că, asta e, cum-necum, matracucul a ajuns la noi în familie cu o limbă străină „la purtător”.

  Dar iată că într-o dimineață, Codruț se apucă să vorbească o a doua limbă „străineză”. Era pe la ora patru, Luci tocmai se pregătea să facă un duș când, îl aude pe mezin de pe trepte, strigând cât îl țineau plămânii: „Hău-hău-hău-hăăăăăăăău!” Se duce repede la ușă, o deschide și, exact în acel moment, se aude un cocoș cucurigând în depărtare: „Cucuriguuuuuuuu!” Și Codruț, imediat după el, ca un ecou: „Hău-hău-hău-hăăăăăăăău!”

  Și uite-așa, ne-am trezit că mezinul, depășind cunoștințele profesorilor de până atunci, studiază când o limbă, când alta, singur sau ajutat de alți profesori, ajunși la acest statut fără a avea această intenție. Mă întreb cu ce limbă „străineză” urmează să ne mai uimească odrasla noastră patrupedă?


 

4 comentarii:

  1. Ahahaha, imi place maxim cand imi incep dimineata cu povestile voastre! Ma binedispun imediat si imi dau un vibe bun pe care il pastrez toata ziua. Ai mei nu se pot lauda cu asa ceva. Bruno are un repertoriu extrem de bogat, de diversificat, insa in limita limbajului canin. Urla cand era micut si plecam de acasa. A mai urlat o data cand am dus una dintre pisicute la veterinar (cea de care e cel mai apropiat, Ursula), probabil crezand ca o pierde. Onix, pe de alta parte, are numai vreo 2-3 tipuri de cantece in repertoriu, semanand bine intre ele, asa ca nu stii niciodata daca vrea sa se joace, daca ii e foame sau o trece pipi. 🤣 L-am avut pe Sultan, ciobanesc corb, care urla ca lupii noapte de noapte, disperandu-i pe vecini. Era si namila mare, iar urletul lui cutremura geamurile. 😅 Va pup! Sa aveti un weekend de poveste! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, draga mea dragă! Da, recunosc, Codruț e diferit de toți patrupezii pe care i-am avut până acum și nu cred că trece o zi în care să nu ne uimească cu câte ceva (plăcut sau, dimpotrivă). De curând, a descoperit cablul de la instalația electrică a remorcii lui tati. A fost bandajată deja de două ori, s-o salvăm de colții lui... 😁
      Deci, Sultan știa și limba "străineză" (lupească) a mezinului... O fi ceva special cu care te naști, probabil... 😍 Pupici și de la mine și o îmbrățișare uriașă! Un weekend de poveste vă doresc și eu! 🥰

      Ștergere
  2. Prima data cand am citit chiar am crezut ca au venit lupii peste voi si Codrut va apara. 😉Hahah, il acompania pe cocos. M-ai distrat mult cu povestioara voastra, e tot o placere sa te citesc. Nu ma satur sa spun ca Codrut seamana foarte bine cu Flutur. Nu cumva e fiul lui? Zic si eu... 😉Duminica placuta sa aveti! Va imbratisez, gasca mea favorita! ❤🥰❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asta m-a speriat și pe mine la început. Bine, și faptul că mezinul devine cină pentru haita de lupi... 😍Da, bietul cocoș, nu cred că se aștepta să-l acompanieze cineva la ora aia matinală... Dar, uite, Codruț mai are și câțiva verișori și verișoare din neamul pisicesc și... mai știi? poate învață și limba lor... Da' să știi că eu nu-i dau idei, îl las pe el să decidă...😁 Ai tu dreptate, seamănă cu Flutur, da' sigur nu e fiul lui, poate ceva rudă mai de departe, însă nu pot să-ți spun sigur...🤣
      Mă bucur că ți-a plăcut povestioara și-ti mulțumesc mult pentru comentariu! Duminică faină în continuare! Îmbrățișări și de la noi! 🤗🥰

      Ștergere

Macchiato

  Pe când eram în clasa a douăsprezecea, profa de română, într-un context mai special, m-a numit (citez): „… o fată naivă, aeria...