luni, 25 decembrie 2023

Darurile magilor (Victor Eftimiu)

Pleacă, încărcați de daruri

Cu suflet nou și gând smerit

Și steaua s-a oprit din drumu-i

Și ei din drum s-au fost oprit.


La Vitleim sosiră magii

Și-n staul iată-i adunați...

Un mielușel privea pe gânduri

La barba Crailor ciudați. 


-Adus-am Domnului prinoase!

Vorbi bătrânul Melchior

Și desfăcând mătăsuri albe

Le flutură în focul lor. 


-De ce te-au întristat, Mario,

albimile de in și fulgi?

-În pânze și-n mătăsuri albe

Mi s-a părut că văd un giulgi.

 

-Adus-am Domnului cunună!

Vorbi Gaspar, -nu te-nsenini?

-Cununa ta de pietre scumpe

Mi s-a părut c-a fost de spini!


-Adus-am Domnului mirezme!

Vorbi deodată Valtazar

Și resfirând tămâie-n palme

Svârli risipa ei în jar.


Un fum și-o flacără verzuie

Se ridică până-n tavan

Și-n flacăre văzu Maria

Cum trece umbra lui Satan.


Și-n flacără văzu un tânăr

Urcând Calvarul înțelept

Și ochii lui erau albaștri

Ca ochii Ce-i zâmbeau la piept...


-Prin moartea lui, el fi-va lumii

Mântuitorul de păcat!

....... Maria își întoarse ochii

Și-a plâns - cu suflet împăcat.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...