sâmbătă, 14 septembrie 2024

Cum să ne rugăm (Petre Dulfu)

Spre a se ruga, Iisus,

într-un loc pustiu s-a dus.

Ruga când își isprăvi,

Un învățăcel veni:


-Să ne-nveți (grăitu-i-a)

Și pe noi a ne ruga.

Domnu-a zis: -Când vă rugați,

Astfel voi să cuvântați:

Și cu glasul răspicat,

„Tatăl nostru” i-a-nvățat:

Ruga ce, pân-azi de-atunci

Și bătrâni o zic și prunci.

 

Le-a mai spus Iisus apoi:

 

-Dacă unul dintre voi

Merge-va și-n geam va bate

La un prieten pe-nnoptate:

-Dă-mi trei pâni azi împrumut,

 Căci un oaspe mi-a căzut!


Iar din casă, cel rugat,

Va răspunde: -Sunt în pat!

Pruncii adormitu-mi-au;

Nu pot să mă scol să-ți dau!

Și cellalt grăi-va iară,

Mai stăruitor, de-afară:

-Fii bun!... Oaspele sosit,

Mi-e prieten mult iubit!

N-am ce-i pune înainte!

Hai, și-mi dă! te rog, fierbinte!

Drept vă spun! de n-o să vie

 Ca să-i dea din prietenie:

Va-mplini a lui rugare

Pentru stăruință mare!

..........................................

Iată, deci, povața mea:

Cereți și-o să vi se dea;

Căutați și veți afla;

Bateți!... vi s-o descuia!...

Fiul tău de-ți cere pâine:

Piatră tu să-i dai îți vine?

Pește el cerând mâncare:

Poți să-i dai un șarpe oare?

..........................................

Dacă voi cei răi, deci știți

Bunătăți să dăruiți

La ai voștri fii, cu cât

Mai vârtos Cel Preamărit

Și Preabun va da din cer

Bunuri celor care-i cer!

 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mini Pavlova puțin mai… altfel

  La fiecare sărbătoare importantă făceam aceleași prăjituri. Ajunsese un fel de tradiție, să le avem pe masă doar de Paști și d...