miercuri, 31 iulie 2024

Ferarul (Carte de Cetire Înv. asociați)

 Poezia face parte din volumul 200 poezii pentru Grădinile de copii și clasele primare adunate de Sevasta DImitriu, Conducătoarea Grădinei de Copii No. 1, Ghencea. București, Atelierele grafice SOCEC & Comp., Societate anonimă, 1918)

(Încă de micuță, bunicul din partea tatălui îmi tot recita această poezie pe care, probabil, o învățase la școală. De-a lungul timpului, am reținut doar fragmente din ea. Ce m-am bucurat când am găsit-o! O pun aici, căci mi-e dragă, amintindu-mi de bunicul meu, odihnească-se în pace!)

 

În fer roșu scos din foc,

Dă ciocanul poc, poc, poc!


Iese fum și sar scântei:

La fierar sar, dragii mei!


Toată ziua ciocănește,

Și-i grea munca ce-o muncește:

Face pluguri, face grape,

Coase, furci de fer și sape.


Ferarul de ne-ar lipsi,

De noi cât de rău ar fi!

Am tăia lemne-n pădure?

Dacă n-am avea secure?


Caii el ni-i potcovește;

Arme bune pregătește;

Și cu armele apoi

Merg vitejii la război.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mini Pavlova puțin mai… altfel

  La fiecare sărbătoare importantă făceam aceleași prăjituri. Ajunsese un fel de tradiție, să le avem pe masă doar de Paști și d...