luni, 21 octombrie 2024

tei/te-i

                        tei

Am fost să culeg flori de tei.

Tocmai am aflat că există și tei alb.

Florile de tei pucios se folosesc în farmacie.

Din DEX am aflat că expresia „a lega două în tei” înseamnă „a reuși să adune ceva avere”.

Eu cred că doar încerci să mă duci cu vorba și să găsești tei de curmei (adică pretexte) ca să scapi de mine.


                        te-i

Te-i duce mai târziu și pe la el.

De te-i schimba, vei ajunge departe.

De va fi zăpadă în iarna asta, te-i da și cu sania.

Când îi vedea că nu ajungi nicăieri cu atitudinea asta, te-i da pe brazdă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îndemn (de Angela Pașca)

O carte se citește cu ochii și mintea. O carte se citește la lumina și cu căldura inimii. Și vezi din ea atât cât pot să vadă ochii și minte...