marți, 15 februarie 2022

Matracucile și dragostea

  Perioada de călduri nu e deloc ușoară, nici pentru animăluțele de companie, nici pentru familia adoptatoare… Știam deja, mai avusesem de-a face cu această situație și înainte ca matracucile să facă parte din viața noastră.

  Când am adoptat-o pe Capucino, Flutur nu era castrat, astfel că, atunci când Capucino avea în jur de 6 luni și a intrat pentru prima dată în călduri, a avut de „tras” și el, dar și noi, din cauza lor. Mergând la serviciu, o lăsam pe Capucino în casă, cu un scutec pe care se chinuia să și-l dea jos până ne întoarcem acasă și, de cele mai multe ori, chiar reușea acest lucru. Săracul Flutur, stătea și plângea la ușă, ca un veritabil Romeo, după Julieta lui... Când, în sfârșit, Capucino ieșea afară, Flutur era tot după ea și, în suferința lui, încerca, bietul de el, să o „iubească”, dar, mai mult, o dădea de-a dura. Diferența de mărime își spunea cuvântul, Flutur fiind de talie mare, iar Capucino exact opusul lui, de talie mică. Apoi, nimeni, niciun cunoscut/necunoscut patruped nu avea voie să se apropie măcar de poarta noastră, că se lăsa cu bătaie, chiar dacă exista un gard între ei. Capucino, în schimb, nu părea să „sufere”, ba, parcă, îi făcea plăcere faptul că matracucul e „la picioarele ei”, dar și faptul că acesta îi provoca la duel pe eventualii pretendenți. Trebuia să luăm măsuri. Dar, pentru că era iarnă, ne-am hotărât ca, după ce se încălzește, să-i curmăm suferința lui Flutur, gândindu-ne, în primul rând, la sănătatea lui, dar și la faptul că, după această operațiune, nu va mai fi atât de agresiv.

  Am respirat usurati, timp de o jumătate de an. Până când matracuca a intrat iar, după cum era firesc, în perioada „delicată”. Am fost extrem de fericiți în primele zile, când vedeam că Flutur se comportă la fel ca înainte, nu dădea semne că l-ar fi deranjat. Nu același lucru s-a întâmplat și cu Capucino pe care a deranjat-o căci, nimeni nu părea să „o bage în seamă” așa cum dorea ea. Dacă la noi în curte nu se întâmpla nimic interesant, s-a gândit să-l viziteze pe chipeșul nostru vecin, un Shar Pei, foarte simpatic, de altfel. Cu acest gând, cum-necum, draga noastră matracucă a reușit să ajungă în curtea lui, în căutarea dragostei.

  Vecinul nostru patruped, ori a considerat-o o puștoaică fără minte cu care nu merita să-și piardă timpul, ori, pur și simplu, nu era pe gustul lui, căci, nici el nu a avut vreo reacție vizibilă. Astfel, matracuca noastră, simțindu-se umilită din cale-afară pentru acest „refuz” și profund rănită în orgoliul propriu, s-a întors acasă „cu coada între picioare”, cum s-ar zice, resemnându-se că, asta e, n-are noroc în dragoste. Dar, la câteva zile după această întâmplare, numai ce îl vedem pe onorabilul nostru vecin patruped, plângând la gard de dorul lui Capucino, rugând-o să-l ierte și… mă rog, să-i dea voie să-i arate cât de mult o iubește. Dar matracuca nostră nu a uitat umilința și refuzul lui cu doar câteva zile înainte, căci i-a spus, așa, mai de departe, să audă toată lumea: „N-ai vrut atunci, ciao, pa! la revedere! N-ai decât să plângi până la primăvară, de la mine n-ai să primești nimic… Ocazia fuse și… se duse!

  După ce și Capucino a fost sterilizată, chiar că putem sta liniștiți, nemaiavând nicio treabă cu dragostea canină. Doar când o altă vecină patrupedă, Amstaff, intră în perioada „delicată” și se adună pretendenții buluc, cu/fără programare, matracucile „activate” dau un „concert” de se aude cale de două străzi, perioadă în care nu mai dormim liniștiți nici noi, dar nici vecinii noștri...




8 comentarii:

  1. Ahahaha, cat de cunoscuta imi este povestea. Bruno nici acum nu este sterilizat si sufera de cate ori simte mirosul vreunei cateluse in calduri. Adica sufera la modul cel mai serios: plange zi si noapte, nu mai mananca, nu mai doarme...
    Cand a intrat Onix in calduri (prima si ultima data), am fost nevoiti sa il ducem pe Bruno la o pensiune canina pentru cateva zile, caci nu mai auzea, nu mai vedea si era foarte agresiv.
    Cand am crezut ca ne-am linistit si ca vom trece de perioada caldurilor fara probleme, a intrat Onixuta in febra dorintelor. Si, pentru ca nu avea cum sa evadeze din casa, iar afara era permanent in lesa, isi descarca tot timpul nervii pe piciorul meu, cu niste miscari mai degraba tipice baietilor. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, noi, după rezolvarea „problemelor” lui FLutur, am crezut că putem sta liniștiți, dar și Capucino căuta să se descarce, așa că...na! făcea și ea ce se pricepea. Până am rezolvat și problema ei...

      Ștergere
  2. Mi-a placut mult povestea lui Capucino. Bine i-a facut ca nu la mai bagat in seama pe vecinul patruped. :))) E bine ca ai sterilizat-o. Tare frumos mai scrii, imi place mult. Nu stiu de ce nu imi apre cand scrii pe blog, noroc ca mai vad pe fb. Va pupam dragilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Silvia! Matracuca asta a mea e tare orgolioasă, dar atunci mi-a părut bine că e așa și nu l-a mai băgat în seamă pe patrupedul vecin, să nu ne fi trezit cu niște „sharpeimetiși” nu atât de pur-sânge. Oricum, Capucino era tare micuță, nu era bine pentru ea... Am sterilizat-o și am luat decizia corectă, de fapt, nu doar pentru ea, ci pentru amândoi, în primul rând, pentru sănătatea lor, să-i avem cât mai mult timp alături de noi. Dacă vei avea timp și te-ar interesa, mai am o pagină pe blog cu „Bucăți de viață”, am postat și acolo o povestioară amuzantă, Doamna Carolina, sper să-ți placă. Vă pup și eu, dar și dragile matracuci!

      Ștergere
    2. Trimite-mi linkul de la pagina Bucati de viata. Voi citi cu placere.

      Ștergere
    3. Aceasta este adresa blogului
      https://gradinacupovestiuitate.blogspot.com/
      Aici vei găsi la etichete și pagina cu Bucăți de viață. Dacă copiez doar linkul cu Bucăți de viață nu știu de ce îmi modifică și nu îmi copiază exact.Te pup!

      Ștergere
  3. Asa am inteles si eu,ca e mai bine pentru sanatatea lor sa fie castrati. Eu nu ma pricep,ce-i drept.Pe Zuma l-am adoptat direct castrat si nu am avut nevoie sa ma informez prea mult.Din cate povestesti de matracucile tale,inteleg ca e cel mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Ana, așa este! Noi am avut un cuplu de mioritici înaintea matracucilor de la care am avut și pui. În anul în care murise mama mea, înainte de Crăciun, fiind perioada „delicată” (dar nu la cățelușa mea), Solo sărise gardul și plecase de acasă, astfel că eu, în loc să mă pregătesc de sărbători, umblam ca nebună pe străzi, cu poza câinelui la mine, întrebând în dreapta și-n stânga dacă nu-l văzuse cineva. Când tocmai îmi pierdusem speranța de a-l mai vedea vreodată (cineva îmi spusese că a văzut un câine ca al meu cum îl trăgea cineva de zgardă într-o dubă), Solo s-a întors acasă, eu fiind ferm convinsă și acum, că Sfântul Mina, al cărui acatist îl spusesem cu o seară înainte și care ne mai ajutase cândva și cu găsirea verighetei pierdute a lui Luci, a făcut o minune și l-a direcționat spre casă. Bietul Solo nu știu pe unde umblase, dar mirosea atât de urât și vreo două zile n-a ieșit afară din cușcă, dormind încontinuu. Mira, cățelușa mioritic, la 11 ani a făcut o tumoră mamară, fiind nevoiți să o operăm, ocazie cu care am și sterilizat-o. De aceea, cu aceste experiențe în spate, am decis ca matracucile noastre să nu mai sufere cum au suferit cei dinaintea lor și, de asemenea să ne bucurăm cât mai mulți ani împreună, fără probleme de sănătate.

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...