marți, 22 februarie 2022

Iubire între frați

   Matracucile noastre țin foarte mult una la cealaltă… Atâta îmi trebuie, să strig la Flutur pentru ceva, că deja Capucino „mă ceartă”, de zici că e iar la orele de muzică, făcând vocalize. Și Flutur își arată iubirea față de surioara lui, ajutând-o și el cum poate. Tocmai azi, de exemplu, pe când eram sus și ei pe afară, Capucino zgâria energic ușa să intre (probabil credea că n-am auzit, că nu se oprea din insistat). Până să cobor, normal, ea mi-a făcut deja o vizită la etaj, după care a luat în primire canapeaua lui Flutur. Ușa era larg deschisă și drăguțul meu copil patruped dormea afară pe dale fără nicio grijă. Știam că Cino, fiind micuță, nu are cum să intre dacă e închisă ușa, dar, dacă tot a insistat, a venit Flutur, i-a deschis, după care și-a văzut de ale lui. Trebuie neapărat, ori să-l învățăm să închidă ușa, ori să ne punem fermoar...

  Când e vorba să fie despărțiți, matracucile noastre reacționează diferit. Dacă, de exemplu, Capucino trebuie să plece (cum s-a întâmplat, nu demult, când a dus-o soțul cu mașina la veterinar pentru vaccin) a fost de ajuns să merg cu Flutur în cameră cu niște crănțănele și cu o porție zdravănă de smotocit, să nu vadă când se umblă la locul unde ținem lesele. După ce m-am convins că au plecat, i-am dat drumul. Flutur a reacționat destul de bine, a amușinat toată bucătăria, a ieșit afară, a dat o raită prin curte, a văzut că mașina a dispărut din fața casei și s-a așezat pe dale să tragă un pui de somn. După ce Capucino s-a întors acasă, a tot mirosit-o să vadă cam pe unde a umblat. Cred că și-a dat seama că a fost la veterinar, unde el are niște amintiri nu dintre cele mai plăcute căci, curiozitatea i-a dispărut ca prin farmec (sunt ferm convinsă că s-a bucurat că a fost lăsat pe dinafară).

  Nu la fel stau lucrurile dacă Capucino este cea care rămâne acasă. Eu, având o problemă medicală, a fost nevoie ca Luci să-i scoată la plimbare pe rând. A început cu ce e mai greu, cu Flutur. De data asta, Capucino este cea care a stat cu mine în cameră până a plecat restul familiei. Dar matracuca asta mică a cam „mirosit” cum stau lucrurile, că n-am putut-o liniști nicicum. Știa, cumva, că e rând de o plimbare la care ea nu e invitată căci, încă înainte de a pleca Luci cu Flutur de acasă, plângea la ușa camerei să iasă, zgâria, se zbătea dacă voiam să o liniștesc. Ce să o momesc cu crănțănele sau cu un masaj bun, nici n-a vrut să audă. După ce au plecat, în sfârșit, i-am dat drumul din cameră, dar nu s-a oprit din plâns. Scâncind, l-a căutat pe Flutur prin toată casa, prin toată curtea… A continuat așa până s-au întors și, nu doar atât, ci i-a și certat zdravăn. Dar plânsul i-a dispărut ca prin farmec când a văzut că lesa ei este coborâtă de pe dulap. Într-o clipă, a avut loc o transformare miraculoasă, zici că a apucat-o strechea de bucurie. Ca bonus, a și avut parte de o plimbare cu cinci minute mai mult decât Flutur.

  Atunci ne-am dat seama că Flutur, mai matur, poate sta o vreme fără Capucino, dar Capucino, care a crescut cu Flutur alături… nu prea.



8 comentarii:

  1. Eu zic că e atitudinea unei răsfățate. E foarte clar că, fiind mezina familiei, a beneficiat de toată atenția oferită de toți membrii. De aceea nu acceptă nicio abatere de la regulă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Laura! Ea este mezina și ei i-am permis mai multe decât lui Flutur. Luci m-a „acuzat”, nu o dată, că am „stricat” câinele... Dar Capucino diferă foarte mult de Mira, cățelușa mioritic pe care am avut-o, atunci nu puteam nici să mergem la serviciu fără un adevărat circ care se petrecea zilnic. În schimb, Capucino, dacă mergem de acasă, normal, doar noi, nu și Flutur, își ridică capul de parcă ne-ar întreba: „A, mergeți? Ok, să nu stați prea mult!” Dar acum, de obicei, când plecăm de acasă, rămân amândoi afară.

      Ștergere
  2. Este exact povestea maimutoilor mei. La fel se intampla si la noi cand plecam numai cu Bruno sau numai cu Onix. Aseara chiar ma gandeam ca Onix probabil nu ar rezista prea mult daca nu l-ar mai avea pe Bruno. Ea nici nu se atinge de mancare daca vreau sa ii dau ceva pe furis. Pana nu il vede pe el mancand, sta cu gura inclestata si cu ochii in toate partile, cautandu-l.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Onix, clar, este surioara ideală, care îl iubește pe Bruno și îl imită în tot ce face. La noi nu se mai întâmplă asta, mă refer la imitat. La Flutur încă mai funcționează chestia cu originalitatea, astfel că, până și afară ies pe rând. Dimineața, când deschid ușa să iasă afară, iese doar Capucino. Când intră Capucino, iese Flutur. Cred că s-au înțeles să mă oblige să fac mai multă mișcare...

      Ștergere
  3. Imi place asa de mult cum povestesti despre cateii tai, incat e o placere sa te citeasca omul. Din ce povestesti ma faci sa ii iau si eu o surioara lui Darko. Off, nu poate Capucino sa stea fara Flutur. Foarte bine ca la certat. Sunt niste dragalasi amandoi. Va trimitem un puup mare cat casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Silvia, pentru aprecieri! E grozavă viața cu un câine, dar să vezi cât de grozavă este cu doi. Ai parte de năzbâtii la dublu, dar și de distracție pe măsura minunilor patrupede. Vă pupăm și noi cu mare drag și îți mulțumim că ne urmărești fiecare povestioară!

      Ștergere
  4. Esti minunata cum scrii si ne transporti in scenariul zilelor tale cu aceste matracuci deosebite ! Fara sa iti cunosc casa,parca vad usa bine deschisa dar neinchisa,rutina ta obligatorie de miscare dar nedorita hahah ,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hristos a înviat! Îmi cer iertare că îți răspund atât de târziu la acest mesaj, nu știu cum de nu am făcut-o până acum. Îți mulțumesc mult pentru aprecieri! Da, ai dreptate, am o rutină obligatorie de mișcare și datorită matracucilor, cam nedorită, e adevărat, dar când apar și progrese, ele sunt mulțumite că "și-au îndeplinit datoria" (chiar dacă progresele sunt foarte mici, un pic azi, un pic mâine..., până la urmă încep sa se vadă). Te pup, dragă Ana, și te îmbrățișez cu drag!

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...