luni, 14 februarie 2022

Dreapta măsură (Emil Cioran)

Un pic de durere te face profund,

Mai multă durere te-afundă prea mult.

C-un pic de avere n-ai lipsuri în casă,

Cu multă avere n-ai somn și te-apasă.

Un pic de-mplinire te face mai bun,

Prea multă împlinire te face nebun. 

Un pic de putere te face mai tare,

Prea multă putere pe alții îi doare.

C-un pic de respect ești încrezător,

Cu prea mult respect devii sfidător.

Un pic de-ngrijire te ține mai bine,

Prea multă îngrijire-i o hibă-n gândire.

C-o slujbă, desigur, ai pâine pe masă,

Dar dacă ai zece, n-ai masă, n-ai casă.

Păstrează, creștine, măsura în toate,

Deloc nu e bine, iar prea mult te-abate

Încet, dar și sigur de la pocăință

Și te pricopsește c-o altă credință.

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Ana! Am scris-o, cu ceva timp în urmă, în caietul meu cu citate și, recitind-o, m-am gândit să v-o împărtășesc și vouă...

      Ștergere
    2. Am pus link-ul acestei poezii intr-un chat pe live saptamana asta :)
      Voi incerca sa fiu atenta sa pun rugaciunea de la tine de pe blog,intr-un comentariu fixat,la cartea de maine :)

      Ștergere
    3. Mulțumesc din suflet, Ana!

      Ștergere
    4. M-am gandit ca in timp,cine va ajunge pe youtube la acel video,poate vedea in orice moment link-ul spre acest blog :)

      Ștergere
    5. Îți mulțumesc mult, Ana, pentru susținerea ta și, mai ales, pentru că citești ce mai pun pe aici! Am o comunitate micuță, dar minunată, n-aș schimba-o pentru nimic în lume...

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...