sâmbătă, 6 august 2022

Petic, pentru viață! (Elena Căruntu)

 Mi-am cârpit ciorapii și o bluză-n cot,

Însă fericirea să mi-o cos nu pot.

M-am dus în oraș să cumpăr o ață,

Să pot coase, zile, nopțile la viață.

 

Mi-a zis o băbuță: Ce te străduiești?

Ce-ai pierdut! Pierdut e! N-o să-l mai găsești!

Poți cârpi pe tine, toată îmbrăcămintea, 

Sufletul nu-l coși! Inima și mintea!


Soarta nu se schimbă, dar poți îndulci

Fiecare clipă! Poți! Cu bucurii.

Și mai poți cu-n zâmbet să aduci lumină,

Casa mulțumită! Lumânări în mână!


Omul în necaz, să-i întinzi bănuți

Pâine la flămânzi, papuci la desculți.

Nu te mânia, când ți-or râde-n nas

Urii nu-i lăsa, lângă tine-un pas.

 

Nimeni n-are voie! Nicicând să îngrădească!

Binelui o ușă! Iubirii, fereastră!

Coase dacă vrei: Flori și cer pe ie,

Clipele să-ți treacă, cânt de ciocârlie!

 

Pune nod la lacrimi! Punte fă-i la dor

Și-or părea ușoare, toate câte-ți dor.

Nimeni nu-și cârpește inima rănită

Nu întorci din drum, viața rătăcită!

 

Nu răsare soare, când e miezul nopții

Nu poți fi pe plac, așa cum vor toții.

Însă poți rămâne: Om de omenie

Viața rai lumesc pentru tine fie!

 



2 comentarii:

  1. Ce poezie frumoasa! Ce sfaturi de viata simple, de bun simt si atat de utile oamenilor, daca ar fi puse in practica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ai dreptate, și mie mi-a plăcut tare mult poezia asta! Pentru cei dinaintea noastră, părea mult mai ușor să fie fericiți! Și aveau niște sfaturi de viață sănătoase, pline de sens...

    RăspundețiȘtergere

Peripeții din cel mai frumos concediu

  După o perioadă de 13 ani în care nu mai fusesem în concediu împreună (nu ne nimerisem să fim amândoi liberi în același timp) ...