joi, 13 aprilie 2023

În grădina Ghetsemani (Vasile Voiculescu)

Isus lupta cu soarta și nu primea paharul...

Căzut pe brânci în iarbă, se-mpotrivea întruna.

Curgeau sudori de sânge pe chipu-i alb ca varul

Și-amarnica-i strigare stârnea în slăvi furtuna.

 

O mână ne-ndurată, ținând grozava cupă

Se cobora-mbiindu-l și i-o ducea la gură...

Și-o sete uriașă sta sufletul să-i rupă...

Dar nu voia să atingă infama băutură.

 

În apa ei verzuie jucau sterlici de miere

Și sub veninul groaznic simțea că e dulceață...

Dar fălcile-ncleștându-și cu ultima putere

Bătându-se cu moartea, uitase de viață!

 

Deasupra, fără tihnă, se frământau măslinii,

Păreau că vor să fugă din loc, să nu-l mai vadă...

Treceau bătăi de aripi prin vraiștea grădinii

Și ulii de seară dau roată după pradă.

2 comentarii:

  1. Doamne ajuta !! O poezie atat de frumoasa. Stau si astept sa vina ora sa plecam la Inviere si aici am cea mai potrivita lectura ca sa imi treaca timpul. Sper ca sunteti bine cu totii. Sa aveti un Paste linistit si alaturi de cei dragi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne-ajută, draga mea Ana, și Hristos a înviat! Da, ai dreptate, poezia e frumoasă, mi-a plăcut și mie tare mult!
      Am terminat destul de târziu cu pregătirile, ca de obicei, :) după care m-am "chinuit" să-l trezesc pe Luci care se culcase puțin înainte de a merge și noi la Slujba de Înviere. In rest, suntem bine, doar puțin obosiți, dar e normal. Sărbători binecuvântate cu sănătate, liniște și pace în suflet și în lume vă doresc și eu!

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...