duminică, 6 martie 2022

Matracucile și bunica

  Mă bucur că matracucile au avut șansa de a o cunoaște pe bunica, de a crește alături de ea… Flutur este primul care a cunoscut-o, ajungând să o iubească, în felul lui, extrem de mult. Parcă o văd și acum pe bunica, udând florile plantate de-a lungul casei și pe Flutur pe urmele ei…

  Într-o zi, mi-a povestit bunica cum a căzut în curte și numa’ nu a reușit să se ridice singură. Vecinii au văzut-o și ar fi ajutat-o foarte bucuroși, dar… credeți că Flutur le-a dat voie să intre în curte? Zburda în jurul bunicii (care avea pe atunci 86-87 de ani) foarte fericit, de altfel, că bunica e la aceeași înălțime și vrea să se joace cu el. Bunica, de fapt, încerca să-și găsească un punct de sprijin și, astfel, să se ridice de jos. Într-un final, a reușit și a intrat înăuntru să se odihnească, rămânând, săracul Flutur, singur în curte, fără partener de joacă…

  Ce-i mai plăcea bunicii foarte mult (și lui Flutur, de altfel), era să stea pe băncuța din fața casei cu o pernă sub ea, să privească cine trece pe stradă, să se mai ridice și să mai smulgă câte-o buruiană dintre flori. Flutur zburda fericit prin jurul ei, mai mult încurcându-i-se printre picioare și nepierzând ocazia să-i fure bunicii perna când aceasta se ridica de pe bancă. Atunci să te ții, frate, s-o vezi pe bunica alergând după Flutur să-și ia perna înapoi și strigând după el: „Flutur, flutura-te-ar... !” Dar matracucul nu aștepta să vadă cine ar vrea bunica să-l... „fluture” căci,  văzându-se urmărit, zbura ca vântul prin curte, cu perna în gură…

  Când am adus-o pe Capucino acasă, bunica nu prea a fost de acord… „Ce ți-a mai trebuit încă un câine?” a fost răspunsul ei când a văzut-o pe Capucino. Asta numai în primele zile pentru că, cu timpul, a început să o îndrăgească din ce în ce mai mult. Când mergeam la ea, cu Capucino pe urmele mele, mă puneam pe fotoliul dumneaei, îi făceam semn lui Cino, dând cu palma pe marginea fotoliului și, odată era lângă mine. Așa îi dădeam bunicii bună dimineața, amândouă, și bunica era tare fericită… Capucino nici nu voia să vină acasă până nu îi punea bunica într-un bol micuț măcar o îmbucătură din ce mânca și ea. Seara, de fiecare dată mă întreba: „Unde-i cățelușul?” Normal, era în casă și bunica se liniștea pe dată: „No bine, atunci, să nu cumva să rămână afară, să îl fure cineva...”

  Așa au copilărit și au crescut matracucile noastre, cu bunica, care ne-a părăsit acum câțiva ani. Dar sunt sigură că nici Flutur, nici Capucino, nu au uitat-o și dacă, printr-o minune, ar intra acum în curte, amândoi ar fugi bucuroși în întâmpinarea ei. Sunt persoane deosebite pe care nici măcar animalele nu le pot uita...


 


6 comentarii:

  1. Nici nu iti poti imagina cat de mult iubesc povestea asta. Va iubesc pe toti!
    Ah, si poza vine asa bine in completarea povestii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Vienela! Și mie îmi place, îmi amintește de bunica... Acum, în apropierea zilei de 8 Martie, îmi amintesc și de mama, și de bunica...
      Și noi te iubim!

      Ștergere
  2. Ma emotionat tare mult povestea cateilor tai cu bunica. Si lor cred ca le e tare dor de ea. Imi place atat de mult cum povestesti. Va imbratisez cu mare drag! La multi ani mamica minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Silvia! Mă bucur că ți-a plăcut povestea cu bunica și matracucile. Și noi te pupăm și te îmbrățișăm cu mare drag! La mulți ani și ție, draga mea,să ai o zi minunată, așa ca tine!

      Ștergere
  3. Daca printr-o minune ar intra bunic ain curte,matracucile ar simti imediat IUBIREA.Iubirea nu se uita niciodata.Oricum nu stii tu,cata iubire isi amintesc si simt ei prin locurile unde era si bunica odata...Te imbratisez cu drag,foarte frumoase amintiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos ai spus, Ana, că matracucile simt iubirea! Sunt convinsă că ele își amintesc de bunica când cutreierâ locurile în care era și ea... Eu sunt bine, m-am externat ieri din Cluj și m-am internat de azi la Recuperare (m-au sunat luni să-mi spună că s-a ivit o greșeală și am programare din 23, nu din 29). Tocmai am făcut tratamentul de masaj... Te pup, Ana, și te îmbrățișez cu mult drag!

      Ștergere

nor/n-or

                               nor Pe cerul albastru nu se vedea niciun nor .  În urma căruței se ridică un nor de praf. Puteam vedea cum, d...