marți, 22 martie 2022

Matracuca și bucata de somon

   Ca să fie bine educate, matracucile au avut parte, de-a lungul timpului și de câteva lecții de care ne-am ocupat când eu, când soțul meu sau, când nu am avut niciunul timp, chiar matracucile însele. Vă mai amintiți, desigur, de orele de științe, de orele de muzică sau chiar de orele de grădinărit, matracucile dovedindu-se niște elevi de nota 10. Dar, pe lângă toate acestea, pentru a-și întregi „educația”, au învățat și cum să ne manipuleze, când e momentul să facă asta, și, de asemenea, când să-și scoată la iveală talentul de matracuci șmechere. Nu degeaba zicea Luci că matracucile noastre sunt prea deștepte pentru noi. Capucino ne-a dovedit asta nu cu mult timp în urmă...

  Am fost într-o zi pe la părinții lui Luci, socrii mei și, pentru că ne grăbeam și nu aveam timp să stăm să mâncăm și, sincer, nici nu ne era foame, ne-au pus la pachet somon cu legume. După ce am terminat de rezolvat treburile pe care le aveam prin oraș și am ajuns acasă, am uitat de pachet. Pentru că era sâmbătă și pentru că la noi în familie într-o astfel de zi este program administrativ, am avut de făcut o mulțime de lucruri de care nu am putut să ne ocupăm în timpul săptămânii. Ne-am luat cu treaba, și abia spre seară, ne-am amintit de somon. Nu mai știu ce mâncasem eu înainte de nu-mi era foame, dar i-am zis lui Luci că, dacă mănâncă somon, să-mi lase și mie pentru a doua zi.

  Duminică dimineață, m-am dus în bucătărie, am scos matracuca afară (Flutur nu dormise în casă în noaptea aceea) și, pe când îmi arunc ochii spre masă, văd o farfurie cu legume, însă somon...nici măcar o bucățică. „Dar ai putut să mănânci tot somonul? Că era destul de mult… Nu mi-ai lăsat și mie chiar deloc?” îl întreb contrariată pe Luci. „Ba cum să nu, pe masă, într-o farfurie, ți-am lăsat și legume, și somon.” Vine în bucătărie și privește masa, privește farfuria… Se uită la mine și izbucnește în râs: „Uită-te mai atent în farfurie”. Mă uit și atunci observ că legumele păreau lustruite, farfuria lună și bec de curată, de puteai pune legumele înapoi în pachet și farfuria în dulap. Tocmai atunci, zgârie Capucino la ușă să intre. Îi dau drumul înăuntru și o întreb, arătând spre farfurie: „A fost bun somonul?” Capucino face stânga-mprejur și brusc, vrea iar să iasă afară. „Măcar ți-a lăsat legumele...” zice soțul meu, râzând în continuare.

Ce să o mai cert… că nu mă puteam abține nici eu să nu râd… și apoi, știți vorba aia: „Hoțul neprins e negustor cinstit”. O singură dată am prins-o pe Capucino în picioare pe masă, în bucătărie, mândră nevoie mare, de zici că făcea parada modei pe podium. De atunci, masa stă mult mai departe de canapea, la fel și scaunele, dar nici pe masă nu mai rămâne nimic de mâncare.


                                    Mai avem somon la cină? Sau doar legume?

6 comentarii:

  1. Hahaha, pe masa inca nu am prins-o pe Onix, probabil pentru ca e destul de inalta incat sa ajunga la farfurii doar urcandu-se pe scaun. Dar uite ca fetitele noastre ne silesc sa pastram ordine in casa. Rareori mai uit cate ceva prin farfurii de cand o am pe micuta. :)))
    Va pup, fetele mele frumoase! <3
    Te-ai intors acasa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Capucino nu ezită să profite de orice oportunitate, e tare smecheră... Da, ai dreptate, foarte rar se întâmplă să uităm și noi pe masa din bucătărie câte ceva de mâncare. M-am întors astăzi acasă, pentru a pleca din nou mâine la Recuperare medicală. Trebuia în 29 martie, dar m-au sunat ieri să-mi spună că s-a ivit o greșeală și, de fapt, de mâine am programare. Așa că încă 2 săptămâni în spital (în oraș, ce-i drept, dar nu e acasă). Sper să fie bine și să-mi treacă repede. Te pup și te îmbrățișez cu mult drag, Vienela!

      Ștergere
    2. Ajutor la spalat farfurii :))) Cum te mai simti? Citesc in comentarii ca ai plecat ieri iar la spital,in oras cum zici tu.Cum esti dupa iesirea in oras de la Cluj? Cred ca e foarte obositor dar cu mare speranta ca vei fi bine !! Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
    3. Da, Ana, micuța mea Capucino e de mare ajutor la spălat farfurii... Mă simt binișor, puțin obosită, de azi am început să-mi intru în ritm, că să zic așa. M-am întors acasă marți, ca miercuri să plec iar, de data asta la Recuperare, în oraș ce-i drept (așa, măcar, dacă am nevoie de ceva, poate familia să-mi aducă). Luci a zis că-și ia altă nevastă,😁 așa de mult nu am mai lipsit de acasă. Măcar să fie cu folos. Azi m-a certat dna dr, că nu-i place cum umblu, mâine va fi cu ochii pe mine. Exerciții -de 3 ori pe zi, o dată nu ajunge, și mi-a dat niște săculeți cu nisip (îi atașez cu scai de glezne și așa fac exerciții - vai, de abia îmi ridic picioarele...) Am sunat acasă să-mi aducă orteza de genunchi, am uitat de ea. În rest, masaj, vitamine, injecții (cu milgama), termoterapie... plus ture de coridor. E destul de obositor, dar certatul primit m-a mobilizat și vreau să mă țin de treabă, zicea dr că la boala asta recuperarea e de lungă durată și nu voi mai fi cum am fost... Mai vedem noi... Acuma, eu am încredere că voi fi mai bine, mai ales că am primit și imunoglobuline. O să fie bine, draga mea Ana! :) Te îmbrățișez și eu cu mult drag!

      Ștergere
  2. Nu creed. hahaha. Zi mersi ca nu ti-a furat si legumele, deci ai avut si tu parte de ceva. Mai distrat maxim. Imi place de Capucino, parca ar fi Darko. Numai ca el fura haine, nu mancare. :)))))))) Va pup si va imbratisez dragilor, ca tare imi sunteti dragi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihihi, Capucino, mâncăcioasa asta mică, știe că hainele nu se mănâncă, de aceea, dacă se ivește vreo șansă de a avea o masă mai deosebită, nu pierde ocazia. Da, mi-a lăsat legumele, draga de ea... :))) De aceea, Darko e mai "siluet" și Capucino mai "pătrată". Dar tot o iubesc mult-mult. Vă pup și eu și vă îmbrățișez cu mare drag!

      Ștergere

Inscripție pe o ușe (Tudor Arghezi)

Când pleci, să te-nsoțească piaza bună, Ca un inel sticlind în dreapta ta. Nu șovăi, nu te-ndoi, nu te-ntrista. Purcede drept și biruie-n fu...