sâmbătă, 5 martie 2022

Basmaua (Liliana Burac)

Basmaua mamei șade-n cui,

O strâng la piept, că mama nu-i,

S-a dus să răsădească flori

Într-o grădină după nori,

Și-o tot aștept să vină iar...

Dar în zadar...


S-a dus cu cât era pe ea,

Nici o lețcaie nu avea,

Doar zâmbetu-mpietrit pe față,

În palme, faptele de-o viață

Și-n poala sufletului său...

Bocetul meu...


Mereu o caut din priviri,

Pe drum, prin casă, prin vecini

Și uneori chiar mi se pare

Că o zăresc în depărtare

Și dau să ies în calea sa...

Dar nu e ea...


Unii mi-au spus că nu se poate

Să o zăresc în tot și-n toate,

Că mama s-a tocmit la sfinți,

Degeaba stau să-mi sar din minți,

S-o uit că altfel e prăpăd...

Dar eu, o văd...


Ba pune busuioc la grindă,

Ba scutură un țol din tindă,

Ba-i cu găleata la fântână 

Și mă reped să-i iau din mână,

Dar până să ajung la ea...

Nu mai era...


Mă tot închin și fac pomană,

Dar dorul nu știe de strană,

Nici lacrima de sărbătoare,

Nici nodu-n gât de vreo uitare,

Nici timpul nu e de vreun leac...

Și eu tot zac...


Da-n colțurile băsmăluței

Parcă simt mâinile măicuței,

Simt lacrima de la icoană,

Iubirea ei de pus pe rană

Chiar și mirosul ei,  de zici...

Că e aici...

4 comentarii:

  1. Minunat !! Mama mea tot dupa nori e,de 6 ani imediat ... Te imbratisez cu drag.Mamele ar trebui sa fie eterne!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Ana, ai dreptate, mamele ar trebui să fie eterne! Și mama mea e după nori, anul acesta în august, se vor împlini 16 ani... Mi-e tare dor de ea...

      Ștergere
  2. Citesc si recitesc,imi e un dor si mie de mama. Eram cea mai mica... Te inbratisez cu drag Loredana,ai grija de tine ! Maine apare varianta mai lunga la video de 8 martie. Parintele nostru a zis o poezie,mama dansului era in biserica :) sprr sa iti placa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aștept Ana, sigur îmi va plăcea! Te îmbrățișez și eu cu mult drag și îți mulțumesc din suflet pentru tot sprijinul tău!

      Ștergere

Inscripție pe o ușe (Tudor Arghezi)

Când pleci, să te-nsoțească piaza bună, Ca un inel sticlind în dreapta ta. Nu șovăi, nu te-ndoi, nu te-ntrista. Purcede drept și biruie-n fu...