marți, 10 mai 2022

Matracucile și pisica din cireș

  Era o zi superbă de primăvară. Fiind sâmbătă, Luci hotărâse să facă curat în grădină, pentru a o săpa și a pune răsaduri. Matracucile s-au gândit să-i dea o mână de ajutor, astfel că eu m-am ocupat de interior: am băgat aspiratorul în acțiune, după care m-am apucat de pregătit prânzul și masa de duminică. Mă mai uitam din când în când afară pe geamul de la bucătărie, să văd ce se întâmplă, cum mai înaintează lucrările. Dintr-o dată, am văzut matracucile foarte agitate, lătrând la poalele cireșului. Luci a venit să mă anunțe: „Avem o pisică în curte și, pentru că a îndrăznit să ne calce bătătura, Flutur și Capucino au vrut să-i dea o lecție; pisica sau, ce-o fi, nu voia să dea ochii cu matracucile și unde să fugă să scape decât în… cireș”.

  Am ieșit afară să casc și eu ochii la ce se întâmpla. Flutur deja studia problema cum să se urce pe acoperișul lemnăriei, vecin cu copacul în cauză, de m-am speriat c-o să facă ceva salturi acrobatice, mai ales că avem în apropiere niște bucăți de cărămidă. Capucino nu scăpa din ochi „obiectul vizat” care, cu fiecare lătrat, urca tot mai sus. Trebuiau luate măsuri de apărare a pisicuței și… mă rog, de protecție a muncii, matracucile fiind în „exercițiul funcțiunii”. Doar nu era să lăsăm să aibă loc un accident de muncă, deoarece Luci, ca șef, o încurca din punct de vedere legal: erau „la zi” ajutoarele lui Luci cu carnetele de protecție a muncii? Am încercat să-i îndepărtăm pe „prădători” de cireș, dar aceștia nu s-au lăsat alungați cu una, cu două. Am reușit, într-un final, să îi încuiem în casă. Am luat măsuri de a recupera „refugiatul”, astfel că Luci a luat scara, a proptit-o bine de cireș și… a început urcușul. Eu, cu camera de filmat a telefonului, mi-am luat în serios rolul de jurnalist-fotograf, nevrând să pierd niciun moment. Matracucile lătrau agitate, le vedeam prin ușa de sticlă a bucătăriei care dădea spre terasă, zgâriind cu lăbuțele, încercând să facă orice pentru a ieși. Pisicuța nu se lăsa prinsă prea ușor, de fiecare dată când reușea Luci să pună mâna pe ea, îi scăpa printre degete (parcă era o bucată de săpun), urcând tot mai sus.

  Luci coborî, își trase nițel sufletul, propti scara mai bine și urcă din nou. Eu, de jos, mă rugam să se lase prinsă pisicuța, căci, la un moment dat, nici nu mai avea unde să urce, era pe o creangă subțirică și s-ar fi rupt sub greutatea celor doi temerari. În sfârșit, cu pisicuța în brațe, începu coborâtul. Ajunși jos, Luci îmi spuse din timp să mă opresc, ca aceasta să apuce să se liniștească și el să o poată ține mai bine în brațe, pentru a o elibera apoi, în siguranță. Dar eu nu m-am oprit, parcă eram în transă. M-am tot apropiat cu camera telefonului îndreptată în direcția lor. Pisicuța, speriată încă, se zbătu în brațele lui Luci, și, cățărându-se ca un alpinist profesionist pe spatele lui, o zbughi la vecina în grădină, nu înainte de a-i lăsa soțului meu semnele aventurii prin care trecuse: un „tatuaj” de toată frumusețea, foarte original, făcut cu propriile gheruțe ale refugiatei. Am apucat să vedem că era, într-adevăr, vorba de o pisicuță, care fusese recent sterilizată, observându-se încă cicatricea operației de pe burtică (precis era a cuiva din vecini). Matracucile, eliberate între timp, au început să facă analize de laborator foarte complexe, de altfel, care au durat toată după-masa, Luci rămânând, săracul, singur să finalizeze lucrările agricole începute.

   Acum, de fiecare dată când ne amintim de pisica din cireș, Luci nu uită să-mi „reamintească” și de zgârieturile de pe spate cu care s-a ales datorită mie...


                                                 Salvarea pisicuței ...


4 comentarii:

  1. Ahahaha, matracucilor, sunteti adevarati paznici ai curtii. Un fel de "pe aici nu se trece" fara pasaport, carnet de sanatate, vaccinuri la zi si spaga, desigur.
    Una dintre pisicutele mele obisnuia sa evadeze de cate ori se deschidea usa. Nu trecea saptamana sa nu umblam disperati prin cartier, pisaind de zor, ba il mai luam si pe Bruno cu noi, caci simturile lui sunt mai bune decat ale noastre. :)))) Intr-o seara, dupa ce am cautat innebuniti prin tot cartierul, am avut noroc sa o gasim doar pentru ca o doamna care trecea prin fata blocului a vrut sa ii arate copilului cum o pisicuta sta cocotata in pom. Era, desigur, Miti a noastra. :)))) Fix in fata geamului nostru. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt cei mai zeloși paznici din câți există, o muscă nu poate trece strada fără ca matracucile să-și dea acordul. :)))
      Avem un vecin care, de câte ori eram afară și venea la povești, era însoțit de un pisoiaș micuț, negru, Oltenașu'. Parcă era un cățel, nu pleca până nu pleca și vecinul. Îți dai seama ce „bucurie” pe matracuci, când îl vedeau pe Oltenașu' plimbându-se liber pe stradă, coadă după stăpânul lui, fără nicio treabă, făcându-le parcă, în ciudă...
      Ce noroc pe voi că Bruno a crescut cu pisici și le iubește... Și ce noroc pe voi că ați găsit-o atunci, pe Miți. Poate voia să intre în casă pe geam, direct din pom...

      Ștergere
  2. Hahahaha, am ras cu lacrimi. Saracul Luci :))))))) Macar bine ca ai apucat sa pozezi...imi inchipui ce a fost pe Capucino si Flutur. Nici nu vreau sa ma gandesc daca ar fi prins pisicuta. Sau s-ar fi jucat cu ea? M-ai distrat maxim si zambetul meu e pana la urechi. Este o placere sa citeasca omul povestile voastre, imi plac la nebunie. Va imbratisez cu mare, mare drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, săracul Luci, el trebuie să facă cam toate lucrurile astea grele, ca urcatul în cireș. Pe mine mă ia cu amețeală de mă urc doar la bază, pe prima cracă a cireșului... :)))
      Să știi că nici eu nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat cu biata pisicuță, de apucau matracucile să o prindă. După cum le cunosc, nu s-ar fi jucat cu ea... Poate, dacă am fi avut și pisici, să fi crescut cu ele, cum s-a întâmplat cu Bruno.
      Mulțumim mult pentru aprecieri, mă bucur că ți-a plăcut și această poveste! O caldă îmbrățișare și din partea mea!

      Ștergere

nor/n-or

                               nor Pe cerul albastru nu se vedea niciun nor .  În urma căruței se ridică un nor de praf. Puteam vedea cum, d...