marți, 31 mai 2022

Matracucul „cel cuminte”

  Matracucile mele sunt tare ciudate. Nu știu de când sunt așa, poate de când or fi devenit vedete, le-o fi urcat succesul la cap și s-au dereglat puțin… Cert este că, parcă fac tot posibilul să-mi discretiteze afirmațiile de până acum cu privire la ele. Bine, nu chiar toate, să nu exagerez.

  Dar hai să spun, totuși, despre ce este vorba: am povestit în Iubire între frați, parcă, cum reacționează matracucile când una dintre ele nu este acasă. Cum reacționează Capucino a aflat toată lumea, ba chiar a fost catalogată ca fiind o răsfățată, iar noi am fost „acuzați” că, dacă i-am făcut cam toate poftele, n-avem decât să tragem ponoasele. Flutur, în schimb, matracucul cel cuminte, care nu plânge când Capucino mai face câte o vizită-două pe la doctor, ba chiar pare că se bucură când este „uitat” pe dinafară, uite că nu mai e așa.

  Astăzi, Capucino a avut programare la veterinar pentru vaccinul anual. Ca să o fac frumoasă, că… de! iese și ea în lume (dacă o recunoaște cineva, vreun paparazzi, de exemplu, să nu cumva să o prindă pe picior greșit, să fie nearanjată), i-am „tras” un periat de zile mari. Apropiindu-se ora de plecare, Luci l-a adus și pe Flutur înăuntru ca să o poată scoate pe Cino pe furiș. Am luat peria să-l perii și pe el și l-am ademenit în living cu peria, dar și cu niște crănțănele după mine, să fac mai plăcută această îndeletnicire. Dar matracucii i s-a părut că nu e periată îndeajuns, că s-a tot îngrămădit peste Flutur, rugându-mă s-o mai perii puțin. Le-am dat crănțănele să calmăm spiritele. Lui Flutur i s-a părut suspectă toată treaba, a început să fie suspicios, cum că se pune ceva la cale, mai ales că matracuca nu voia să plece de lângă mine și Luci avea nevoie de ea. A fost necesar să fie luată pe sus, cum se spune. De cum a rămas Flutur în cameră doar cu mine, a fost sigur că se întâmplă ceva, mai ales că, până și eu am auzit-o pe Capucino cum „concertează” singură în stilul ăla super-binecunoscut când se iau lesele de pe dulap. Degeaba dădusem sonorul televizorului foarte tare să mai atenueze sunetele. Credeți că a mers? Da’ de unde! Flutur, care a dat sute de concerte cu partenera lui, îi cunoaște fiecare vocaliză, nuanța fiecărui sunet pe care îl scoate, așa că nu mai poate fi păcălit: s-a luat cel puțin o lesă de pe dulap și asta înseamnă un singur lucru: PLIMBARE. „Așa ceva este inadmisibil, doar o singură lesă, o singură plimbare? Cu matracuca? Și eu?” părea să-mi spună Flutur. A fost nevoie să merg la ușă, să mă pun în fața ei, că deja părea că matracucul meu cel cuminte, va trece prin ea. De cealaltă parte a ușii, în schimb, fericire deplină, matracuca, foarte exaltată, era deja în delir.

  Trecuseră doar câteva minute, dar mie mi s-au părut ore întregi. Flutur, agitat, supărat, a fugit la ușa bucătăriei și a dat perdeaua la o parte cu botul, cum face de obicei, să privească afară. I-am dat drumul și nu s-a oprit până la poartă, unde a început să latre, deși nu mai era nimeni. Mașina cu VIP-ul nostru plecase deja.

  Flutur nu s-a mișcat de lângă poartă până când, cei plecați, s-au întors acasă. Capucino fericită, făcându-i parcă în ciudă lui frate-su. Flutur, vesel, totuși, că n-a lipsit prea mult. De cum a intrat în curte, matracucul nu s-a dezlipit de ea, adulmecând-o până în vârful urechilor să-și dea seama cam pe unde a „vagabondat”. Nici că i-a păsat că mersese la veterinar, ceea ce nu credeam că se va întâmpla. A fost nevoie să-i promitem și lui, cât de repede, o astfel de plimbare. Dar, totuși, cine să-l mai înțelegă, când, până de curând, nu părea să-i pese prea mult că rămâne acasă? Astea-s fumurile de vedetă… Părerea mea...



2 comentarii:

  1. Chiar imi era dor de o poveste de a frumosilor tai. Wow, dar o iubeste Flutur mult pe surioara lui. Asta dragoste intre frati. Clar sunt vedete. Mi-a placut maxim cum ai povestit. Va imbratisez cu mare drag pe toti. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, așa iubire ca între matracuci, mai rar, dragă Silvia! Și matracucul de Flutur pare să o copieze pe surioara lui, atât în comportament, cât și în ifose, căci începe să facă lucruri pe care, de obicei, le face doar Capucino. :))) Îmi pare bine că ți-a plăcut și acest „episod” al năzdrăvanilor mei îți mulțumesc pentru aprecieri! Vă îmbrățișăm și vă pupăm și noi cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere

Inscripție pe o ușe (Tudor Arghezi)

Când pleci, să te-nsoțească piaza bună, Ca un inel sticlind în dreapta ta. Nu șovăi, nu te-ndoi, nu te-ntrista. Purcede drept și biruie-n fu...