marți, 24 mai 2022

Scrisoare (Ana Blandiana)

Mult stimate astru auriu,

Sau mai simplu, dragă soare,

M-am gândit să îți scriu 

O scrisoare.

 

Nu c-aș ști să scriu cine știe ce-

De ortografie mă apucă frica

Și mama, când e supărată, zice

Că scriu „mi-au”ca pisica-

 

Dar am aflat

Că numai și numai de tine

Depinde cu adevărat

Vacanța și vara cât ține.

 

De-aceea m-am hotărât,

Stăpân al vacanțelor școlărești,

Să te conving să o lungești 

Cât de cât.

 

Să mai stai vreo două luni pe loc,

Să rămână vara neschimbată,

Iar de-ți va fi greu, ca o răsplată,

Iarna poți să nu mai vii deloc.

 

Oricum, iarna tu știi doar să strici:

Să ne moi ghețușul, să topești nămeții,

Când apari tu nu se mai poate nici

Să mă bulgăresc cu băieții!

 

Sau și mai grozav ar fi -știi cum?

Să țină vacanța -acum vreo zece ani...

Pentru școală, iarnă, frig, oricum

E destulă vreme când vom crește mari.

 

Sigur, tu poți să alegi oricare

Dintre căile de care eu îți scriu,

Doar să crească puțintel vacanța mare

Și să-nceapă școala mai târziu!

 


 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Inscripție pe o ușe (Tudor Arghezi)

Când pleci, să te-nsoțească piaza bună, Ca un inel sticlind în dreapta ta. Nu șovăi, nu te-ndoi, nu te-ntrista. Purcede drept și biruie-n fu...