sâmbătă, 25 iunie 2022

Iisus prin grâu (Nichifor Crainic)

(Vol. „Poezii alese” 1914-1944, Edit. Roza Vânturilor, Buc., 1990)

 

 Prin grâul copt, pe unde-aleargă

șerpuitoarea mea cărare

Ce scapătă departe-n aur

de glorioasa înserare,


Mi s-a părut că treci, Iisuse,

precum treceai pe vremea ceea

Gustând în mers prietenia

pescarilor din Galileea!


Pe părul Tău încununându-l,

juca o flacără bălaie

Și soarele muia veșmântul

drumeților în vâlvătaie.


Vorbeai... și inimile toate

Se aninau de vorba Ta

Și Le purtai ca o podoabă

de ciucuri prinsă la manta.


Că vorba Ta era mai dulce

ca rodiile din Edom

Și-nomenia dumnezeirea

și îndumnezeia pe om.


Treceai... și sângera în Tine

prigoana crudelor sinedrii

În zări vă așteptau gigantici,

cu crengi ocrotitoare, cedrii.


Iar eu părea că merg în ceata

de ucenici și ucenice

Și sfarâm și eu, pentru cină,

cu palmele-amândouă, spice.


Eram, socot, prea mult al lumii

și prea puțin al vremii Tale

Că pământeana grijă, Doamne, 

m-a-ntârziat, stingher, pe cale.


Pe-același galben grâu coboară

același glorios apus,

Dar n-aud vorbele-Ți pe care

evangheliștii nu le-au spus.

 

Trecură veacuri, și cu ele 

că treci din nou mi s-a părut

Și-Ți caut urma luminoasă 

în lutul moale s-o sărut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...