joi, 1 decembrie 2022

„A numit-o România” (Licuța Pântia)

M-a-ntrebat cândva străinul în ce țară m-am născut

În ce loc din astă lume zorii zilei am văzut.

Nu am stat prea mult pe gânduri și cu sufletul străpuns

Printre lacrimile-ascunse cu blândețe i-am răspuns:  

 

Țara mea e-un boț de aur, e comoară pe Pământ,

Are atâta frumusețe... de nu-ncape în cuvânt!

Are munți ce ascund în taină prețioase bogății,

Codri falnici, râuri limpezi, dealuri mândre și câmpii,

Are Dunăre și Deltă, peisaje unicat,

Și castele și palate, toate-s de neegalat!

 

E istoria prezentă la tot pasul unde treci,

De o vizitezi o dată nu îți vine să mai pleci!

E tărâmul unde Cerul se coboară pe Pământ,

Unde pustnici stau în rugă, împlinindu-și legământ,

 Unde apa de izvoare e aghiazmă ce se bea,

De acolo-mi trag eu seva, ea e Țărișoara mea!


S-a născut de multă vreme, cam de când e veșnicia...

A creat-o Însuși Domnul... și a numit-o ROMÂNIA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Inscripție pe o ușe (Tudor Arghezi)

Când pleci, să te-nsoțească piaza bună, Ca un inel sticlind în dreapta ta. Nu șovăi, nu te-ndoi, nu te-ntrista. Purcede drept și biruie-n fu...