duminică, 18 decembrie 2022

Colindul gutuii din geam (Adrian Păunescu)

Dulce, galbenă lumină

Cum și eu bălaie-eram,

Mi-a pus mama o gutuie

Ce se coace-ncet la geam...

 

Aș mușca-o, dar mă doare,

Mă cuprinde-un fel de jind,

 Și acum, când trece anul, 

Parc-o simt îmbătrânind.


Galbenă gutuie

Dulce, amăruie,

Lampă la fereastră

Toată iarna noastră!


Mama mea n-avea nici globuri,

Nici beteală și nici stea,

Sărbătorile de iarnă

Cu gutui le-mpodobea.


Mi-a pus mama o gutuie

În fereastra dinspre drum

Și o văd că luminează,

N-am puterea s-o consum.


Parcă are-n ea ceasornic

Și al mamei plânset sfânt,

Luminează și se stinge

O gutuie pe pământ.


Luxul mamei cel mai mare

Când copii ne mai simțeam

Era pâinea de pe masă

Și gutuia de la geam.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...