miercuri, 28 decembrie 2022

Poveste de Crăciun (Eliana Popa)

Este noaptea de Crăciun, stele mii se-aprind tiptil,

Prăbușit lângă o cruce plânge-un suflet de copil,

Are haina zdrențuită și în suflet multă jale

De trei zile stă de veghe la mormântul mamei sale!


„-Doamne, spune-mi, unde-i mama? Vreau să știu că este bine

Îmi spunea cu ochii-n lacrimi că ea va veni la Tine!

Vreau s-o-ntreb de ce nu vine, să o văd... măcar în vis

Vino, mamă! Chiar și-o clipă să te văd... cum mi-ai promis!


Este înghețat mormântul, ți-o fi frig în cripta rece 

Am venit să te-ncălzesc până iarna asta trece!

Ți-am adus învelitoare, păturica cea de lână

Să-ți mai dezmorțească, mamă, trupul tău ce stă-n țărână!


E Crăciunul! Și sunt singur! Mă gândesc că poate azi

Te-oi vedea în chip de înger printre cetina de brazi

Poate-n noaptea asta sfântă când Hristos în lume vine

Când în cer deschisă-i calea vei veni și tu la mine


Acum ești departe, mamă, într-un loc acolo sus

Nu-mi mai cânți colinda veche despre Pruncul Sfânt, Iisus!

Și mi-e tare dor de tine... arde doru-n piept ca jarul

De-aș avea, așa, putere să trec cerului hotarul,


Să te caut printre îngeri, printre florile din rai,

Să m-ascund și eu în locul unde tu, măicuță stai

Și de m-o vedea Hristos, îi voi povesti de noi

Și-am să-L rog plângând, măicuță, să te-aducă înapoi!

 

Și de n-o vrea să te lase să te-ntorci acas' cu mine

Am să fug la Maica Sfântă să se roage pentru tine

Să fim iarăși împreună în căsuța noastră mică,

Să nu zaci cu trupul, mamă, într-o groapă singurică!

 

Doamne-n noaptea asta sfântă, odrăslește bucuria

Că Te naști din nou în iesle din Măicuța Ta, Maria!

Îngerii coboară-n taină... cade pulbere de stea,

Dă-mi o aripă de înger să zbor la măicuța mea!”

 

Cade pulbere de stele peste cripta înghețată

Un copil vegheat de îngeri trece prin a morții poartă

Către maica lui iubită ce-l așteaptă în lumină

Și-mpreună fi-vor veșnic în a cerului Grădină!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...