marți, 13 decembrie 2022

Hăinuța

  În ultimul timp, am văzut tot mai mulți copii patrupezi îmbrăcați. La început mi s-au părut caraghioși de-a dreptul, mai ales fetițele cu tot felul de fustițe și ținute care mai de care mai deosebite. Dar, totuși, trebuie să recunosc că, dacă „copilașii” respectivi n-au fost înzestrați cu blană mai deasă și mai mare să le țină de cald, de ce să sufere de frig când își fac plimbarea?

  Soacra mea, foarte grijulie față de nepoții ei patrupezi, i-a luat încă de vreo două ierni matracucii o hăinuță îmblănită pe dinăuntru, nu cumva să-i fie frig când iese în curte sau la plimbare. În magazinul de unde o cumpărase, asta era hăinuța cea mai mare în momentul respectiv; însă, față de cât e de mare Capucino, hăinuța e cu vreo două numere lipsă. Astfel, când o îmbrac cu ea, îi ajunge doar până la mijloc (ei, hai să zicem că depășește puțin), spatele și fundul rămânând pe dinafară. Mai ales că matracuca e cam dintr-o bucată (n-a slăbit între timp, nici vorbă), mi se pare că arată ca un crenvurst uriaș.

  Acuma… na! dacă tot i-a cumpărat-o, fără a putea fi schimbată, am zis să i-o dăm matracucii să-i facă rodajul. În fiecare zi, când ieșea în curte să se joace cu Flutur, o îmbrăcam cu hăinuța. Ea stătea cumințică și răbdătoare până i-o încheiam cu scaiul și… țuști afară! Doar că foarte des trebuia să o tot îmbrac și dezbrac, pentru că tare repede se plictisea și voia să intre în casă, la căldură. Vrea matracuca afară… pune-i hăinuța, vrea matracuca înăuntru… scoate-i hăinuța. Era cam obositor. Astfel, matracucului i-a fost milă de mine și s-a hotărât să mă ajute: când ieșea „cârnatul” nostru împopoțonat cu hăinuța afară, Flutur trăgea energic de ea, să i-o dea jos. Dacă tot am văzut că asta se întâmpla de fiecare dată când ieșea afară, am acceptat ajutorul lui Flutur și mi-am zis că, dacă matracuca n-a murit de frig în cinci ani îmbrăcată doar cu blana ei, nu va muri nici acum dacă n-o mai îmbrac suplimentar și cu altceva.

  Se apropie Crăciunul, afară a dat deja zăpada și nu știu încă ce să fac referitor la hăinuța lui Capucino: să o păstrez pentru zilele geroase ori să o donez cuiva pe măsura ei?


 


4 comentarii:

  1. Hahaha, ma crezi ca mi-l inchipui pe Flutur cum tragea de hainuta lui Capucino? Daca nu foloseste hainuta, nu e rau sa o dai la cineva. I-am luat si eu lui Darko o pelerina cand avea vreo 6,7 luni, dar a purtat-o doar de cateva ori. Capucino, daca este incomododa pentru tine, cauta un catel si ofera-i lui. Mi-a placut tare mult povestioara, stii ca bunicii sunt foarte iubitori cu nepotii lor. Va pup si va imbratisez, gasca faina! 💕💕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, să știi că e o imagine tare haioasă când Flutur încearcă să-i dea jos hăinuța lui Capucino.😁 Totuși, având în vedere de la cine a primit-o, vom aștepta luna lui Gerar, când va fi suficient de frig ca matracuca însăși să "ceară" hăinuța. Ai dreptate, părinții lui Luci le iubesc tare mult pe matracuci, dar și ele sunt "topite" după ei... Să știi că nici nu mi-e greu să mi-l imaginez pe Darko purtând o pelerină, mai ales dacă era neagră, pseudonimul de "Laleaua neagră" i se potrivește de minune. Mulțumesc mult pentru comentariu și aprecieri! Trimit și eu pupici și îmbrățișări pentru toată echipa!🥰🤗

      Ștergere
  2. Are si Onix hainuta, dar nu prea o poarta. O dezbrac de ea cand trebuie sa faca pipi. E o vesta reflectorizanta matlasata, groasa, impermeabila. O cumparasem pentru Bruno acum vreo trei ani, dar numai pentru ca il plimbam noaptea pe dealuri, prin intuneric, si voiam sa fim vazuti de departe, caci balaurul meu nu prea gusta surprizele. Nu a folosit-o decat de vreo doua ori, pana mi-am dat seama ca era la un pas sa lesine de caldura. Micuta Onix, cu blana ei moale si rara, chiar are nevoie de haine cand iese afara si e ger, insa vesta asta are fâș pe deasupra si o sperie cand fosneste. 😍 Mai bine ii faci tu o haina dintr-un pulover vechi, una care sa nu o stranga.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai dreptate, Vienela și chiar îți mulțumesc pentru idee, căci se vede că nu e măsura ei. Deci, dacă în ianuarie va fi ger, am eu destule haine din care să-i fac și ei una pe măsură care să nu o strângă sau să o incomodeze. Am noroc că Flutur are părul mare și el n-are nevoie de haine. Acuma chiar e in perioada de năpârlire și nu-ți spun cât trebuie sa curăț după el ..😁 Dar...na! ce nu facem noi pentru dragii noștri patrupezi... Îți mulțumesc mult pentru comentariu! Te pup și pe tine și pe... "maimuțoii" tăi dragi! 🥰😍

    RăspundețiȘtergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...