miercuri, 7 decembrie 2022

Nu-mi da, Doamne, viață lungă (Licuța Pântia)

 Nu-mi da, Doamne, viață lungă

Să ajung o babă bleagă,

S-ascund bani prin câte-o pungă

Și să-i caut luna-ntreagă!


Să mă-mpiedic prin odaie

Și să bombănesc întruna,

Iar moșneagu' la bătaie 

Să îl iau că nu-mi dă mâna!


Să-mi pierd dinții prin mâncare

ȘI la molfăit viteza,

Iar păr s-am cât oul are,

Să-mi dea liber coafeza!


Să-ncurc zahărul cu sarea

Viii să-i așez cu morții,

Și să fac cu lelea Floarea,

Spionaj în fața porții!


Să-ncui ușa la plecare

Ca tot omu' vorba 'ceia,

Iar când vin de la plimbare,

Să nu știu unde-am pus cheia!


Să surzesc ca toată baba

Când moșneagu' nu-i dă pace,

Da' să-nvârt eu bine treaba,

Și s-aud numa' ce-mi place!


Ia-mă Doamne cât sunt verde,

Nu o babă arțăgoasă,

S-o ia fuga cin' mă vede

Și s-adorm cu limba scoasă!


Mai bine plângând să zică

De-ar mai fi trăit oleacă,

Nu să tremure de frică,

Baba asta nu mai pleacă...?

2 comentarii:

  1. Frumoase versuri, în același timp te fac să râzi dar și să vezi necazurile pe care le aduce bătrânețea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, și mie mi-au plăcut, e un fel "de-a râsu'-plânsu"... Mulțumesc mult pentru vizită și te mai aștept și altădată!

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...