miercuri, 12 octombrie 2022

Rugăciune de seară

  Această rugăciune o știu de la socrul meu care a murit acum 54 de ani…” îmi spune doamna Ana, pe care am întâlnit-o la ultima internare de la Recuperare medicală.

  Ce m-a impresionat era faptul că această frumoasă rugăciune dăinuie deja de peste 50 de ani, ducând-o mai departe alte și alte persoane, căci mi-a zis doamna Ana că, de-a lungul timpului, mulți alții au rugat-o să le-o dicteze și lor. O pun și eu aici, ca să nu se piardă:

 

Mă culcai seara în pătuțul meu,

Mă văzură Bunul Dumnezeu

Cu trei îngerași lângă El:

Unul m-o culcat, unul m-o sculat,

Unul în cer s-o dus,

Cruce Sfântă mi-o adus,

În mâna dreaptă mi-o pus

Din toate relele m-o scos.

Cruce-n casă, cruce-n masă

Cruce în patru cornuri de casă.

Maica Sfântă la fereastră,

Dumnezeu cu noi în casă.

Plângeți, creștini, cu amar,

De al Lui Hristos greu pahar!

Că Hristos îi plin de rană,

Acoperitu-i cu piroană.

Cine-L vede și nu-L plânge

Nici cu mintea nu-și învinge.

O, zidirile toate plâng!

Pietrele se deschid,

Soarele se întunecă.

Nimeni nu mai pomenește

Pe Hristos cum pătimește,

C-o fost Fiul cel frumos

Și-o murit în acest post.

Dumnezeu să ne ferească

De ispita diavolească.

Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...