vineri, 18 noiembrie 2022

„Brioșa”

  2017 a fost anul în care mi-am instalat Facebook-ul… De fapt, nu eu, ci soțul meu. După câțiva ani de încăpățânare, în care nepotul îmi tot spunea: „Dacă n-ai Facebook, înseamnă că n-ai viață socială, deci, nu exiști…”, iar eu replicam: „Cum nu exist, sunt chiar aici, în fața ta…”, am zis hai să fiu și eu în rând cu lumea, să exist, dacă eram, până atunci, invizibilă. Și nu bine am deschis pagina de Facebook că am devenit cât se poate de vizibilă, fiind „bombardată” din toate părțile de foști și actuali colegi, prieteni, rude, cunoștințe, ba și persoane pe care nu le cunoșteam, „ardeau de nerăbdare” să devenim prieteni. Ei! asta zic și eu „viață socială”, vorba lui nepotu-meu…

  Acuma, dacă eram și eu în rând cu lumea, am început să fiu activă, „să exist”. Nu postam des, ci m-am luat după Luci: doar urmăream postări și de la unul, și de la altul, că așa-i politicos, dădeam câte-un „Like”, câte-un „Ador”, puneam emoticoane… Astea-mi plăceau cel mai mult. Și cum Facebook mă anunța întotdeauna când vreunul dintre prietenii virtuali avea ziua de naștere și-mi „cerea” să-l ajut să și-o serbeze, îl felicitam din toată inima și căutam să-i pun cele mai frumoase emoticoane. Nu uitam, desigur, să-i pun, pe lângă tort, șampanie, artificii și... o minunată brioșă, căci mie îmi plac mult brioșele, și să le fac, dar și să le mănânc. Și totul a fost super, până într-o zi când, „copilul meu de serviciu”, cum îmi plăcea mie să-i spun unui coleg cu care mă înțelegeam foarte bine, vine și-mi reproșează: „Păi așa mă feliciți tu? De ce mi-ai pus și un „rahat”, mai ales de ziua mea?” M-am apărat: Cum adică ți-am pus un „rahat”? Îmi arată pe telefon felicitarea și emoticoanele. L-am liniștit pe dată: „Aia e o brioșă!”„Cum să fie o brioșă? E un rahat în toată regula, încă are și ochi…” Pentru că eu o țineam una și bună, mergem la șeful de schimb: „Uite ce mi-a trimis Lore de ziua mea… un „rahat”… ” Acuma, dacă tot a insistat, mi se părea și mie că parcă seamănă a ce-a zis el că e. Șeful confirmă, ba încă zice: „Da, și mie mi-a trimis când a fost ziua mea, dar… na! n-am zis nimic…” Nu trece mai mult de o secundă până când simt că obrajii mei sunt în flăcări și-mi ard urechile de parcă mi-au luat foc. Minunata brioșă de care eram foarte mândră, pe care am atașat-o tuturor „prietenilor virtuali” la ziua lor de naștere, este, de fapt… altceva… „Brioșa” magică mă privește, râzând, din telefon… Ce-or fi crezut despre mine, toți oamenii ăia, cunoscuți sau necunoscuți? Rude, prieteni, cunoștințe, toți au primit de la mine, cadou de ziua lor, vesela „brioșă” magică...

  Deci, a avut dreptate nepotu-meu: dacă ai Facebook, ai viață socială, într-un cuvânt, exiști… uneori, și ca să te faci de rușine, dacă lași tehnologia să vorbească în locul tău… Între timp, m-am lămurit și eu cam cum stă treaba cu emoticoanele, devenind de-a dreptul egoistă, astfel că atunci când e ziua de naștere a cuiva, „brioșele” și orice altceva ar semăna cu ele, nu le mai împart cu nimeni, rămânând doar în telefonul meu...




 


12 comentarii:

  1. Uite, asa imi zicea si Vienela. Nu ai Facebook, nu existi, deci ma pacalit sa imi fac, dar in 2011. 😃Cat de bine se potriveste povestea ta cu a mea, sau poate asa era la toti la inceput de drum cu FB. 🤣Hahaha, mi-a placut faza cu colegul cu briosa. Hahaha, pastreaza-le pentru tine, atunci. M-ai binedispus muuult cu povestioara ta, daca ai stii ce mi-a placut. Ce pot sa zic decat ca a fost faina si sa iti trimit tie si iubitilor tai frumosi cea mai mare imbratisare. 🥰💕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, îți dai seama, i-am trimis și colegului, și șefului și cine mai știe cui minunata mea "brioșă"... 😁 Da, ai dreptate, așa suntem toți la început de ... Facebook sau, mă rog, am fost, că au trecut ceva ani de atunci. Mă bucur că ți-a plăcut și povestioara asta! Mulțumesc pentru comentariu și aprecieri și trimit și eu o îmbrățișare întregii echipe!🤗🥰

      Ștergere
  2. M-a amuzat foarte tare relatarea ta, dar în același timp m-a pus și pe gânduri....se poate să fi făcut și eu astfel de gafe deoarece nu cunosc toate semnificațiile emoticoanelor folosite.🤣🤣🤣

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acuma și pe mine mă amuză când îmi amintesc, dar îți dai seama ce rușine mi-a fost atunci.... Sper doar ca cei care au primit din partea mea o astfel de brioșă să înțeleagă că am avut cele mai bune intenții. Nici eu nu cunosc toate semnificațiile emoticoanelor, tocmai de aceea nu le mai folosesc decât pe cele care sunt sigură că știu ce semnifică.🥰

      Ștergere
  3. Ahahahaha, lesin de ras cu briosa ta! Mi-am adus aminte ca acum multi ani a ajuns cineva pe blogul meu cautand "cum sa il imbrace pe Pou". Pou asta era fix briosa ta, un rahatel cu ochi. Era eroul unui joc pentru copii. Trebuia sa il speli, sa il imbraci, sa il hranesti, sa il ingrijesti... Si ne mai miram de ce multi copilasi sunt asa cum sunt...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum aud pentru prima dată de eroul Pou. Hahaha, deci era încă de pe atunci vedetă "brioșa" mea magică... Eee, că n-am știut mai repede, să fi ieșit cât de cât elegant din situația stânjenitoare în care m-am băgat doar pentru că sunt mare iubitoare de brioșe...

      Ștergere
  4. Eu daca as fi primit o " briosa " as fi crezut ca ai atins din greseala,mai ales cand e vorba de un sir de emoticoane.Si nu pentru ca mesajul e de la tine,dar de cate ori nu stergem litere dintr-un mesaj pentru ca atingem caractere care arata ca suntem analfabeti si trebuie sa stergem,iar atingem aiurea,iar scriem pana iese cuvantul corect.Deci cu emoticoanele la fel.
    Sunt prea serioasa in momentul asta,dar... Adulti in toata firea sa mearga la sef pentru un mesaj pe facebook? Si la scoala daca eram,tot mai vorbeam si intre noi,nu mergea totul la profesori :)
    Ma bucur ca ai scris despre asta,desi usor nu ti-a fost atunci cand iti ardeau obrajii.Ce frumos ar fi fost sa iti racoreseasca obrajii cuvintele unui servit cu briosa ta si sa iti zica ce a patit si el sau ca se mai intampla. Intotdeauna te linisteste faptul ca nu ai facut cu rea intentie :) Bine,te linisteste peste o zi,o luna sau un an...rabdare,rabdare si inca oleaca de rabdare
    Sa stii ca am ras si eu la briosa, sa inteleg ca tu le faci cu cacao si de aia te-ai confundat :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Ana, să fi fost din greșeală nu mi-ar fi fost atât de rușine, greșeli se întâmplă frecvent, mai ales cu autocorectarea din tastatura telefonului. Scriu "ca" și dacă nu sunt atentă să modific, telefonul îmi schimbă în "că". Și acum mi se întâmplă să nu observ de fiecare dată și trimit mesajul așa, cu greșeli.
      Dar la mine faza cu brioșa a fost intenționat, căci eu chiar credeam că e o brioșă. Într-adevăr, eu le fac cu cacao, căci așa îmi plac mie. Și, dacă îmi place ceva atât de mult, cum să nu le dăruiesc din suflet și celorlalți, măcar virtual?
      Șeful de schimb la care mă dusese colegul meu era și el tânăr și de treabă și colegul a făcut-o doar ca să-mi demonstreze că greșesc, căci eu îi dădeam înainte cu "brioșa" mea. Până la urmă... m-am lămurit că emoticonul respectiv era cu totul altceva decât crezusem eu.
      Acum și mie mi se pare amuzant când îmi amintesc...

      Ștergere
  5. Foarte frumoasa povestea Lore 😂😂, mai povestește întâmplări de la Lucru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Adi, "copilul meu de serviciu"! Să știi că am mai postat o poveste in care apari și tu, în martie, se numește "Șoferul". Dar voi mai povesti, căci mai am ce...
      Mă bucur că ți-a plăcut povestea cu "brioșa" (bine, ție ți-a plăcut și când s-a întâmplat😁) și te mai aștept să mă citești!

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...