luni, 28 noiembrie 2022

Capucino și scărpinatul

  Nu cred că există vreun patruped căruia să nu-i placă să fie scărpinat... fie că este vorba de urechile catifelate, de spate sau de burtică… Dar, ca și Capucino, micuța noastră matracucă, nu cred să mai fie altcineva în lumea asta mare… Și, dacă atunci când era mititică și se arunca pe spate, nu te puteai abține să nu pui mâna pe ea, de-a lungul timpului a devenit o adevărată expertă și manipulatoare profesionistă în a te face să o scarpini, chiar dacă nu ai avea această intenție.

  Astfel, dacă vine cineva din familie la noi, matracuca e deja „călare” pe persoana respectivă. Se urcă cu lăbuțele pe ea ca să-i atragă atenția și, dacă stă pe scaun picior peste picior, Capucino se prezintă cu spinarea „la datorie”, atenționând-o să se miște ca să o scarpine. Dacă nu, se mișcă ea, în față, în spate sau lateral după cum are nevoie de „masaj”. Și dacă, la un moment dat, persoana în cauză nu mai simte presiunea aceea pe care o simțea sub picior înainte cu doar câteva clipe, este pentru că matracuca e deja pe spate, așteptând să o scarpine pe burtică.

  Într-o după-masă eram cu Luci acasă și povesteam, el stând pe canapea, iar eu pe bicicleta statică, pedalând spre… nicăieri. După ce matracuca avusese parte de o „smotoceală” pe cinste din partea lui Luci, se tot uita spre mine, dar eu eram ocupată. Și cum povesteam cu Luci, dintr-o dată simt că piciorul stâng agață în ceva când ajung cu pedala jos. Mă uit și, parcă nu-mi vine a crede ce idee năstrușnică a avut zgaiba asta mică de matracucă: s-a ghemuit lângă bicicletă și, când ajungeam cu piciorul jos, pedala o scărpina pe spate, ondulându-se după cum îi pica mai bine. După ce mi-am dat seama ce face, îi și spun lui Luci: „No, fii atent ce i-a dat prin cap matracucii!” Se uită Luci curios și izbucnim amândoi în râs. Matracuca ne privește, pe rând, dând din codiță foarte fericită, știind cumva, că este vorba despre ea. Apoi, cum face de obicei când este băgată în seamă, se aruncă pe spate cu „roatele-n sus”, descoperindu-și burtica albă. „A înflorit Capucino!” avem noi obiceiul să spunem și… trecem la smotocit burtica. Deci, a obținut exact ce și-a propus...

  Bineînțeles că draga noastră Capucino nu face așa cu toată lumea. Până acum vreo trei ani, în Ajunul Crăciunului, ne adunam o trupă de câteva persoane, rude și prieteni, și mergeam să ne colindăm unul pe altul. Așa ne-a venit și nouă rândul. De cum am intrat în casă, colindând cât ne țineau plămânii, Capucino s-a ascuns sub pat și acolo a rămas până la plecarea musafirilor. Flutur era afară, nu părea dornic să intre. Una dintre verișoarele mele, care mi-e și nașă de cununie, chiar m-a întrebat pe unde mi-e „cățelușul”. Luci o lămurește că stă cuminte sub pat. „Măi, ce faci acolo, nu te-ai plictisit?” o întreabă verișoara mea, aplecându-se să o vadă mai bine. Eu mă chinui să o scot de sub pat și, fără să mă gândesc, o atenționez că e fetiță; „O cheamă Tu!” moment în care izbucnim cu toții în râs. Și acum ne amuzăm când ne amintim faza...

  Deci, dacă ești de-al casei și vii la noi în vizită, te sfătuiesc să vii echipat corespunzător, pregătit pentru joacă, nu de mers la biserică. Căci, matracucile nu te vor scuti, mai ales Capucino dar, cu siguranță, te vei întoarce acasă cu bateriile încărcate și cu veșmintele pline de „fire magice de iubire”...

                                       Capucino în „exercițiul funcțiunii”...
 




4 comentarii:

  1. Am izbucnit si eu in ras la faza cu bicicleta. Cateii sunt uneori atat de isteti si de amuzanti! La noi in casa Bruno este cel care se comporta precum Capucino. Daca apuci sa il bagi in seama, nu mai scapi de el pe toata durata vizitei. Adica a avut momente cand s-a urcat cu totul in bratele musafirilor, ba chiar a plusat la cate unii punandu-si labele pe umerii lor, ca sa fie sigur ca a fost vazut si inteles. De noi nu iti mai spun... Avem program de cateva ori pe zi. Daca ne oprim o clipa din mangaiat, scoate niste sunete de tot rasul, amestec de plans si marait. O sa incerc sa il filmez intr-o zi, sa il auzi. Ș)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, patrupezii chiar sunt isteți și amuzanți... Ai noștri sunt plini de idei, de ne și mirăm de unde le scot. Mai nou, pe Flutur îl apucă joaca și ieșitul afară, tocmai când ne pregătim să mergem la culcare, pe la miezul nopții. Și, când te bucuri că intră înăuntru, iese Capucino și iar stai lângă ușă să-i deschizi, că eu daca apuc să urc, nu mai cobor degrabă... Iar ea insistă cu zgâriatul ușii până-i deschide cineva. Eee, mi-ar plăcea să vă fiu musafir într-o zi, să mă joc cu Bruno și cu Onix... chiar să mi se culcușească cu totul în brațe, căci sunt de-a dreptul adorabili... Mulțumesc mult pentru comentariu și... aștept filmarea cu Bruno, chiar vreau să îl văd/aud! Vă pup!🥰

      Ștergere
  2. Daa, sunt mari hotomani cand vine vorba de scarpinat, si inca cum... Mi-l inchipui pe Flutur cum vrea el afara la miezul noptii, parca ar fi frate cu Darko. 😍Hahaha, ce haioasa Capucino cu bicicleta, e isteata foc, se vede si in poza. Gata, vin, bine ca mi-ai zis, sunt prima la joaca cu febletile mele, mi-ar placea sa ma joc cu ei, sa ii smotocesc un pic, sa ne trantim...Mi-a placut mult povestioara, sunteti extraordinari. Va trimit o mare imbratisare si multi pupici, gasca mea favorita! 💕😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci nu doar Flutur iese afară în miez de noapte, ci și Darko... Atunci m-am mai liniștit, căci mi-era frică să nu fie cumva vreun defect de fabricație 😁 la matracuc și contagios, pe deasupra, dacă o apucă și pe Capucino ieșitul la așa ore imposibile... Te așteptăm cu mare drag să vii să te joci cu noi și, desigur, și cu Darko. Mai vine și Vienela cu Bruno și Onix și facem de-o grădiniță canină. 😍 Mulțumesc mult pentru comentariu și aprecieri! Pupăm și îmbrățișăm și noi pe toată echipa! 🥰🤗❤️

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...