luni, 21 noiembrie 2022

Cerșetorii

  Se știe că bobițele sunt cea mai potrivită mâncare pentru patrupezi, pentru că ele conțin cam tot ce ar avea nevoie, pe lângă vitamine și minerale. Dar, pe când nu existau nici bobițe, nici conserve, nici recompense, câinii mâncau ce rămânea de la masa bipezilor sau, după cum am auzit, li se gătea, special pentru ei, orez, mămăligă cu tacâmuri de pui sau oase garf, dar nu numai. Astfel, acum, dacă un patruped ajunge să mănânce ceva din ce mănâncă un om (o bucățică de cârnat, de caș, o chiftea sau orice altceva), greu va mai accepta bobițele. Și poți să te înduri să nu mai scapi ceva pe sub masă când dragul tău patruped stă la picioarele tale și se uită la tine cu ochișorii ăia de milog? Nu poți… Așa și noi, am ajuns să „îmbunătățim” bobițele, ca să nu moară de foame bietele noastre matracuci…

  Pe când îl aveam doar pe Flutur, eram și noi mai stricți… Adică nu chiar atât de stricți, dacă matracucul a primit, într-o vară, o vafă cu înghețată (nu de ciocolată, evident) pe care o savura tacticos de pe gresie… Nu mi-aș fi amintit, dacă nu găseam, întâmplător, o poză cu această imagine. Dar, oricum, nu eram atât de „maleabili” cum suntem acum. Flutur încerca să „ceară”, dacă-i dădeam bine, dacă nu, iar era bine. Dar, de când a apărut la noi în familie și matracuca, s-au cam schimbat lucrurile. Dacă Capucino a învățat de la Flutur să se joace, să facă vocalize, devenind, între timp, o soprană dintre cele mai versate și de succes într-ale muzicii, uite că și Flutur a avut de învățat de la surioara lui. Căci matracuca nu se mulțumea ca Flutur, dacă-i dai bine, dacă nu, iară-i bine. Nuuu, ea avea o anumită tactică, pe care o desfășura cu un profesionalism la cel mai înalt nivel. Astfel, dacă erai la masă și mâncai, stătea și se uita la tine. Dacă nu o băgai în seamă, se apropia din ce în ce mai mult, până ajungea să se urce pe tine cu lăbuțele din față. Apoi, începea să „miaune”, adică… na! să cerșească, uitându-se… știți voi cum, că bănuiesc că n-o fi matracuca singura cerșetoare de acest fel. Și, neavând inima din piatră, mai scăpai ceva pe sub masă… Astfel, văzând-o pe Capucino, a învățat și Flutur cam cum stă treaba cu cerșitul, devenind, după cum a remarcat și Luci, un adevărat „cerșetor profesionist”... Ba, mai mult, dacă nu ești pe fază și i se ivește vreo ocazie, nici nu mai cere, se servește direct de la sursă (asta tot de la soră-sa a învățat, de când cu somonul sau cu toba…) Deci, lecția a fost: cerșești și nu te lași până nu capeți ceva, iar dacă ți se ivește vreo ocazie, profiți fără să stai pe gânduri. Și Flutur a învățat această lecție atât de bine încât, din somn dacă-l trezești, e în stare să ți-o repete cuvânt cu cuvânt. Ei, na! ce să mai zic, are și matracuca „stofă de profesoară”…

  Într-o sâmbătă, pe când eram cu toții acasă, am făcut la masa de dimineață pâine cu ou și cu ceai. Ei, am mâncat noi ce am mâncat până am ajuns la ultima felie. Acolo ne-am împotmolit, adică am început să facem nazuri: „Asta îți rămâne ție…” „Nu, îmi pare rău, eu am mâncat deja două felii, îmi ajunge…” „Eu am mâncat trei, deci ai rămas datoare cu una.” „Nu, eu nu mai pot, și, de altfel, un bărbat mănâncă mai mult, se știe deja…” Și am tot continuat să ne codim a mânca ultima felie de pâine, argumentându-ne alegerea. Până când, matracucul, care stătea lângă masă și se uita la noi cum tot pasam farfuria de la unul la altul, pentru a nu continua să ne încontrăm la nesfârșit, doar și-a întins capul, a luat din farfurie felia de pâine și a înfulecat-o dintr-o singură înghițitură. Ne-am uitat la Flutur de parcă atunci l-am fi văzut pentru prima dată în ziua aceea și am izbucnit în râs. Apoi, i-am mulțumit pentru ajutor, căci fără el cine știe când am fi terminat cu mâncatul…

  Deci, după cum ați putut observa din ce v-am povestit, matracucile noastre cerșesc până capătă ceva și, nu doar atât, ci profită de orice ocazie li s-ar ivi. Ba, mai mult, ne ajută când suntem în încurcătură. Și atunci, vă întreb cât se poate de sincer: poți să nu le iubești?

                      Flutur: „Uite ce privire am! Deci... primesc ceva?”


 

                                                            Dă și mie...
 

 


                                                    Vezi că vreau și sos...



                                                   Hai că dă și Luci ceva...


Hei, da' de mine ați uitat? Taman de profesoara, de maestra într-ale cerșitului?



6 comentarii:

  1. Ce frumos! Domnișoara profesoară a avut un elev destoinic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, trebuie să recunosc că, atunci când au avut de învățat ceva unul de la celălalt, amândoi s-au dovedit a fi niste elevi sau profesori ( în funcție de situație, desigur) tare sârguincioși... Dar lecția cu "cerșitul" a fost, de departe, una dintre cele mai reușite...

      Ștergere
  2. Asta cam asa este, nu le poti rezista sa nu le dai macar o bucatica din ce mananci. Capucino e maestra si asa l-a invatat si pe Flutur sa nu se lase cu una cu doua, poate vor primi ceva bun de la masa. Asa ca Flutur si-a invatat lectia cu profesionalism si a sutit din farfurie, de ca prea o pasati de la unul la altul. 😃Mi-au placut mult pozele voastre. Cum sa nu ii iubesti, ba daaa, si inca foarte mult. Super povestioara, sa tot citesti asa ceva cu frumosii tai. Va pup si va imbratisez cu drag, gasca minunata! 💕🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim mult, dragă Silvia, pentru aprecieri și comentariu! La concluzia asta am ajuns și eu, că n-ai cum să nu le iubești și n-ai cum să le reziști matracucilor și nu numai, ci oricărui patruped "cerșetor"... Trimitem și noi pupici și îmbrățișări întregii echipe!🥰🤗❤️

      Ștergere
  3. Inainte sa o avem pe Onix, Bruno se remarca printr-un stil unic de a cersi. Se aseza in fata farfuriei care il interesa si acolo incremenea, cu ochii la ea. Uneori il auzeam plangand si nu intelegeam ce are. Fugeam la bucatarie, unde il gaseam asa cum il lasasem cu o jumatate de ora inainte. De cand a aparut Onix, e intrecere intre ei care sa ni se urce pe picioare si care sa fure primul ce ramane prin farfurii.
    Se pare ca toti rasfatatii au cam acelasi comportament. 😍
    Ma bucur ca v-am vazut in poze noi. Sa aveti o duminica placuta si senina! Imbratisari! 🥰💖

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-aș fi vrut să-l văd pe Bruno atunci, statuia încremenită în fața farfuriei! Ce drăguți Bruno și Onix, să vi se urce pe picioare pentru întrecere la cerșit... La noi doar Capucino face asta, că, dacă s-ar urca și Flutur, cred că am cădea de pe scaun la cât e de mare... Ai dreptate, toți răsfățații se comportă astfel, ca să fie siguri de reușită. Mulțumesc mult pentru "vizită", te mai aștept când ai timp! Duminică frumoasă și vouă! Îmbrățișări și de la mine! 🤗❤️🥰

      Ștergere

Codruț și concertele

  Și iată că a venit și primăvara mult-așteptată, atât de noi, cât și de neprețuitele noastre matracuci care abia așteptau să st...